Tancsik Brigitta
okleveles pszichológus, klinikai szakpszichológus jelölt, alapozó mozgásfejlesztő

Magamról

Az Alapozó Fejlesztés során pszichológusként kiemelten fontos számomra az elfogadó és támogató légkör kialakítása, amelyben a gyermek személyisége kibontakozhat, önbizalma, önértékelése nőhet, illetve a szociális készségei is javulhatnak. Egykori versenysportolóként célom továbbá a mozgás szeretetének átadása, a sikerélmény biztosítása a fejlesztés során. A gyakorlatokat játékos szemléletben végezzük a gyerekekkel. A kiscsoportos foglalkozások lehetővé teszik az egyéni differenciálást, azt, hogy mindenki a számára lehető legjobb fejlődést érje el. Ehhez feltétlenül szükséges a szülők elköteleződése a mozgásfejlesztés mellett. 

 

Alapozó Fejlesztő Torna

Digitális világunkban a kisgyermekek egyre kevesebb időt töltenek szabad mozgással (hintázás, fára mászás, fogócskázás); a mozgásnak ugyanakkor kulcsfontosságú szerepe van az idegrendszer megfelelő érésében. Eltérő fejlődés esetén az Alapozó Fejlesztés vagy Terápia egy, nagyrészt kötött mozgásfejlesztési gyakorlatsorral segíti az idegrendszer érését. 

Fejlesztés vagy Terápia? 

Különbség közöttük a probléma, ill. nehézség fokában és ehhez igazodva a torna heti óraszámában van. Enyhébb elmaradás esetén elegendő a fejlesztés, súlyosabb esetben indokolt lehet a terápia (min heti 2×90 perc). Ennek eldöntését minden esetben egy részletes mozgásfelmérés segíti, amely során az egyes részképességek vizsgálata történik. 

 

Kiknek ajánlott?

Azoknak a nagycsoportos óvodásoknak (5 éves kortól), akiknél:

  • mozgás-ügyetlenség tapasztalható (pl. összerendezetlen mozgás, egyensúlyproblémák), az egyes mozgásfejlődési fázisok kimaradtak (kúszás, mászás, túl korai felállás),
  • a kézdominancia kialakulatlan vagy kimutatott diszlexia veszélyeztetettség áll fenn, 
  • a beszédfejlődés megkésett, 
  • illetve, aki figyelmetlen, nyughatatlan, akinél magatartási nehézségek vannak. 

Azoknak a kisiskoláskorú gyerekeknek (7-11 éves kor), akiknél:

  • a fentieken túl diszlexia és/vagy alaki diszgráfia áll fenn,
  • illetve, akik ADHD-ban érintettek. 

 

Miben segít a torna?

  • fejleszti az idegrendszert, a mozgáskoordinációt, a szem-kéz koordinációt és a finom-motorikát, ezáltal a rajzkészséget,
  • elősegíti a dominancia kialakulását, illetve erősíti azt,
  • beindítja a megkésett beszédfejlődést,
  • fejleszti a kognitív képességeket (emlékezet, figyelem, szerialitás), a tér- és időbeli tájékozódást és a testséma alakulását. 

 

A foglalkozás időpontjai

  • óvodásoknak: kedd és péntek délelőtt, 2×50 perc
  • iskolásoknak: hétfő és csütörtök délután, 2×50 perc.

Bejelentkezés:

Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Aenean lacinia bibendum nulla sed 

Subscribe to get 15% discount